I. Dreptul de a schimba produsul și de a returna produsele achiziționate
În cazul în care doriți să vă exercitați dreptul de consumator de a vă retrage din contract din alte motive decât cele prevăzute în continuare, vă rugăm să consultați secțiunea Transport și retururi, subsecțiunea III. Renunțarea la cumpărare și returnarea produselor.
Cumpărătorul poate returna produsul achiziționat prin intermediul unui contract în următoarele situații:
a) Produsul prezintă deteriorări severe care le fac neconforme
b) Produsele livrate sunt diferite (specificații, cantitate, etc) față de comanda plasată
c) Produsele prezintă defecte din fabricație.
În limita stocului disponibil, cumpărătorul poate opta pentru schimbarea produsului deteriorat/diferit/care prezintă defecte din fabricație.
Cumpărătorul poate refuza schimbarea produsului primit și să solicite returul produsului achiziționat și rambursarea contravalorii produselor din magazinul online www.chilipirul-zilei.ro.
În cazul apariției unor eventuale defecte, cumpărătorul va putea formula o sesizare. Aceasta va fi însoțită de factura fiscală și Certificatul de garanție și se va trimite pe adresa de e-mail office@chilipirul-zilei.ro În cazul constatării unor lipsuri din colet (a unor componente), cumpărătorul trebuie să anunțe lipsa lor, înainte de începerea montajului și să păstreze ambalajul, etichetele și conținutul coletului în starea în care le-a primit, în vederea verificării și înlocuirii.
Cheltuielile de retur vor fi suportate de vânzător (www.chilipirul-zilei.ro) în următoarele situații:
1. Produsele sunt neconforme cu specificațiile de pe site. Dacă produsul comandat se dovedește a nu fi conform cu specificațiile de pe site, trebuie să semnalați incidentul vânzătorului în maximum 24 de ore. Cumpărătorul poate solicita returnarea acestuia în vederea înlocuirii lui sau a rambursării integrale a contravalorii.
2. Produsele s-au livrat eronat de către Vânzător. În cazul livrării unui alt produs sau în altă cantitate, Cumpărătorul trebuie să semnaleze incidentul vânzătorului în maximum 24 de ore pentru a rezolva incidentul. Dacă produsul nu mai este pe stoc, cumpărătorul poate opta pentru înlocuirea cu un alt produs sau pentru rambursarea integrală a contravalorii.
3. Produsele se dovedesc nefuncționale în primele 48 de ore de la livrare. Dacă produsul primit se dovedește nefuncțional în primele 48 de ore de la recepția efectivă – ridicarea de la sediul vânzătorului sau recepția prin curier – cumpărătorul poate reclama acest lucru și poate solicita returnarea produsului în acest termen, în vederea înlocuirii cu un produs nou. Dacă produsul nu mai este în stoc, cumpărătorul poate opta pentru înlocuirea cu un alt produs sau pentru rambursarea integrală a contravalorii.
II. Termen de garanție
1. Pentru persoane fizice termenul de garanție este de 2 (doi) ani pentru produsele noi. Perioada de garanție se prelungește cu perioada în care produsul a stat în reparație. Componenta înlocuită nu prelungește perioada de garanție.
2. În cazul produselor pentru care producătorul oferă o garanție mai mică decât termenul de garanție legal, perioada de garanție se va reduce la termenul oferit de producător.
3. Pentru persoane juridice, termenul de garanție este de 6 luni pentru produsele noi, calculat de la livrarea produsului. Garanția NU se aplică produselor achiziționate în scopuri profesionale care implică un uz intensiv (de exemplu, dar fără a se limita la, uzul în restaurante, baruri, terase, piscine, săli de sport, etc.) sau în scopul revânzării acestora către populație. În acest caz, Vânzătorul nu mai este răspunzător față de neconformitățile apărute la produsele în cauză.
4. În situația în care unui produs de mobilier i se înlocuiesc doar anumite repere (ex: o rotiță, o balama, o cornișă, o ușă, etc.), dar produsul în sine nu este înlocuit, se prelungește perioada de garanție cu perioada în care produsul a stat în reparație.
5. Produsul înlocuit beneficiază de aceeași garanție precum un produs nou.
III. Condiții în care garanția NU se acordă
Garanția nu se acordă pentru:
a) Uzura normală a produsului, ținând cont de durata medie de utilizare a acestuia;
b) Apariția unor defecte după recepția produsului, ca urmare a serviciilor de: manipulare, transport, montaj și instalare, executate de cumpărător sau de terți;
c) Produsul asupra căruia s-a intervenit, a fost reparat sau modificat de personal neautorizat;
d) Alte condiții:
- numărul de serie al produsului, componentele sau accesoriile au fost modificate, anulate sau eliminate;
- părți componente incendiate, inundate, deteriorate, furate;
- schimbarea culorii produsului din cauza soarelui, a unei alte surse de căldură sau apă, migrarea culorii de pe un obiect (obiecte de îmbrăcăminte sau marochinărie) care a intrat în contact cu produsul deteriorat;
- vopsirea produsului de către cumpărător sau a intervenției cumpărătorului asupra mobilierului cu substanțe suplimentare de lăcuire;
- găurirea, lipirea pe produs a altor repere sau materiale;
- ruperea sau zgârierea ca urmare a lovirii/manipulării defectuoase de către cumpărător;
- defecte apărute ca urmare a umidității, curățării cu produse de curățare neadecvate, condițiilor improprii de utilizare a produselor, altele decât cele pentru care produsul a fost proiectat, testat și fabricat;
- defecte care apar ca urmare a condițiilor improprii de depozitare la cumpărător, în cazul în care pe produs au fost depozitate alte produse, cu greutate mult mai mare.