I. Taxa de livrare

Taxa de livrare este de 18,00 lei. Comenzile de minimum 200 lei care conțin produse vândute de Chilipirul Zilei și nu sunt incluse în categoria MARKETPLACE beneficiază de livrare gratuită.

Pentru cutiile Mystery Box nu se aplică regula de comandă minimă. Pentru acest produs, taxa de livrare se va achita separat, indiferent de numărul produselor și valoarea comenzii. Taxa de livrare pentru Mystery Box este de 18,00 lei.

Taxa de livrare pentru GLS Easybox, aplicabilă produselor vândute de Chilipirul Zilei care nu provin din sursă externă, este de 15,00 lei. Aceasta are un cost suplimentar în cazul plăților în sistem ramburs de +3,00 lei.

GLS - Uniunea Europeană: 50,00 RON

Produsele din sursă externă, identificabile în site prin codurile SKU care încep cu MKT, dar și prin apartenența lor la categoria MARKETPLACE, sunt comercializate de vânzători externi și beneficiază de condiții preferențiale de livrare, după cum urmează:

Produsele cu codul:

  • MKTMIRGO beneficiază de livrare gratuită la comenzile care conțin produse cu acest cod în valoare minimă de 300 de lei și au taxa de transport de 18,00 lei.
  • MKTSOL beneficiază de livrare gratuită la comenzile care conțin produse cu acest cod în valoare minimă de 250 de lei și au taxa de transport de 14,90 lei.
  • MKTAV beneficiază de livrare gratuită la comenzile care conțin produse cu acest cod în valoare minimă de 500 de lei și au taxa de transport de 22,00 lei.
  • MKTCD beneficiază de livrare gratuită la comenzile care conțin produse cu acest cod în valoare minimă de 250 de lei și au taxa de transport de 18,00 lei.
  • MKTKRC nu beneficiază de livrare gratuită la comenzile care conțin produse cu acest cod și au taxa de transport de 19,00 lei.


II. Livrare produse

Ne angajăm să respectăm termenul legal de livrare a comenzilor așa cum este acesta prevăzut de art. 18 din O.U.G. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.


A. Procesarea comenzii

Ulterior momentului lansării comenzii pe site de către Consumator, Administratorul va informa Consumatorul, prin mesaje distincte (în această ordine), despre:

1. Înregistrarea comenzii - comandă în așteptare -

Prin lansarea unei comenzi pe site, Consumatorul este de acord cu forma de comunicare (e-mail, SMS, telefon) prin care Administratorul site-ului își derulează operațiunile pe site.

În cazul înregistrării unei comenzi online de către Profesionist (Administrator) prin preluarea telefonică, discuții telefonice sau prin alte mijloace de comunicare, NU constituie o validare și confirmare fermă a comenzii și, în consecință, NU semnifică încheierea contractului la distanță. Prin plasarea unei comenzi telefonic, clientul/consumatorul consimte că a citit și acceptă Termenii și condițiile contractului la distanță, publicați pe site-ul www.chilipirul-zilei.ro. În cazul în care clientul/consumatorul nu este de acord sau nu vrea să accepte anumite prevederi ale contractului la distanță, anterior sau în momentul efectuării comenzii telefonice, acesta poate să facă opoziție.

2. Procesarea comenzii

După înregistrarea comenzii, Administratorul procedează la verificarea disponibilității stocului, a prețului și a caracteristicilor produsului/produselor solicitate de către Consumator. Datorită specificului produselor, după înregistrarea comenzii, angajații noștri procedează la verificarea disponibilității produselor în depozit, a stării în care acestea se află (să nu aibă defecte din fabricație, să aibă toate piesele componente, să corespundă specificațiilor prezentate pe site). Toate aceste verificări se fac în momentul în care statusul comenzii este „comandă în procesare”.

Dacă produsul comandat nu corespunde specificațiilor și standardelor, Chilipirul-Zilei își rezervă dreptul de a anula comanda. În acest caz, Chilipirul-Zilei va comunica direct Consumatorului prin e-mail/mesaj text și prin apelare pe numărul indicat în comandă motivul/motivele pentru care comanda nu poate fi onorată.

3. Expedierea comenzii

Atunci când Consumatorul optează pentru livrarea comenzii prin curier, din momentul schimbării statusului în „comandă expediată”, aceasta va fi livrată prin GLS, Sameday sau GLS Easybox într-un termen de:

  - 1-3 zile lucrătoare

În cazul în care Consumatorul optează să ridice personal comanda de la sediul nostru, după procesarea comenzii, i se va comunica perioada de timp în care acesta poate veni la magazinul fizic pentru a-și ridica comanda.

Adresă magazin fizic: Sat Mădei nr. 59, Comuna Borca, Județul Neamț.

Programul nostru de lucru este de luni până vineri în intervalul orar 10-12, (12-14 pauză), 14-19, iar sâmbăta și duminica în intervalul orar 14-15.

La comenzile cu plata prin transfer bancar, termenul de livrare se prelungește cu timpul necesar pentru procesarea tranzacțiilor bancare. Produsele sunt livrate după transferul banilor în contul bancar al firmei.


B. Curier

Din momentul schimbării statusului comenzii în „comandă expediată” (a se vedea alineatul A.3 din secțiunea anterioară) comanda ta va fi livrată oriunde în România, prin GLS, Sameday sau GLS Easybox în termen de 1-3 de zile lucratoare. Taxa de livrare este de 18,00 lei. Comenzile de minim 200 lei beneficiaza de livrare gratuita. Pentru cutiile Mystery Box nu nu se aplică regula de comandă minimă. Pentru acest produs taxa de livare se va achita separat indiferent de numărul produselor și valoarea comenzii. 

Coletele livrate de noi sunt întotdeauna atent ambalate, astfel încât produsele să ajungă la tine în perfectă stare.

În cazul în care coletul prezintă urme de deschidere, este deteriorat semnificativ sau are două benzi adezive lipite una peste alta, te rugăm să nu accepți coletul și să ne contactezi în cel mai scurt timp.


C. Ridicare personală

Comenzile pot fi plasate pe site și ridicate de la magazin fizic aflat în Sat Mădei nr. 59, Comuna Borca, Județul Neamț.

Programul nostru de lucru este de luni până vineri în intervalul orar 10-12, (12-14 pauză), 14-19, iar sâmbăta și duminica în intervalul orar 14-15.

Dacă optați pentru ridicarea coletului, după procesarea comenzii, cu rezerva condițiilor enunțate în secțiunea A.2 – procesarea comenzii – unul dintre reprezentanții Chilipirului-Zilei vă va contacta si vă va transmite intervalul de timp în care puteți să veniți pentru a ridica produsul/produsele comandate.

 

III. Renunțarea la cumpărare și returnarea produselor

Termenii și condițiile de exercitare a dreptului de retragere sunt guvernate de O.U.G. 34/2014.

A. Dreptul de retragere

Consumatorul beneficiază de un termen de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanță, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin. (3) și la art. 14 din O.U.G. 34/2014.

Conform legislației în vigoare, renunțarea la contract este aplicabilă doar clienților persoane fizice.

Chilipirul-Zilei propune și acceptă următoarele modalități de returnare a produselor: returnarea prin intermediul curierului pus la dispoziție de Chilipirul-Zilei, un curier sau o altă modalitate de livrare aleasă de consumator, aducerea personala a produsului/produselor. Produsele achiziționate din secțiunea Resigilate nu pot fi returnate.


B. Termenul de retragere din contract

Perioada de 14 zile în care Consumatorul își poate exercita dreptul începe:

- din ziua în care intră în posesia fizică a produsului/produselor comandate.

- din ziua în care intră în posesia fizică a ultimului Bun sau a ultimei piese – în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese


C. Taxă de retur

În cazul în care Consumatorul alege să utilizeze serviciul de curierat pus la dispoziție de Chilipirul-Zilei, taxa de retur este de 18 de lei (indiferent de colet) și va fi retrasă/scăzută din valoarea sumei pe care Chilipirul-Zilei trebuie să o restituie Consumatorului.

Taxa de retur va fi suportată de consumator. Chilipirul-Zilei nu este obligat să returneze taxa de retur. (art. 14 din O.U.G. nr. 34/2014).

D. Procedura de retragere din contract

Returul produselor se poate face prin curier sau venind direct la sediul www.chilipirul-zilei.ro, dar nu înainte de a primi acceptul din partea noastră.

1. Notificare

Înainte de expirarea perioadei de retragere, Consumatorul trebuie să informeze Chilipirul-Zilei cu privire la decizia sa de retragere din contract.

În acest scop, Consumatorul trebuie să folosească modelul de formular de retragere disponibil pe site-ul www.chilipirul-zilei.ro în secțiunea Retur. Formularul de retur este un model și forma nu este obligatorie. Procedura de retragere din contract nu începe până când Consumatorul nu trimite formularul de retur completat după modelul pus la dispoziție pe site.

Descarcă formularul de retur aici.

Cererile de retur se fac prin trimiterea formularului de retur completat, la adresa de e-mail office@chilipirul-zilei.ro.

2. Împachetare colet

Returnarea produsului se va face în termenul legal conform O.U.G Nr.34/2014, în ambalajul original, cu toate accesoriile și/sau consumabilele aferente. Niciunul dintre componentele produsului NU trebuie să prezinte urme de deteriorare, de uzură sau de consum.

Împachetarea conformă a coletului Nu se referă la ambalajul original al produselor ci la orice ambalaj care este conform standardelor de curierat precizate pe pagina curierului și este în măsură să protejeze produsele în funcție de specificul lor(material, dimensiuni, etc.).

Vă rugăm ca în momentul expedierii sau când vă prezentați la sediul nostru, coletul să conțină următoarele documente/date:

a) Copie după factură

b) Certificatul de garanție al produsului în original (pentru produsele care vin însoțite cu acest certificat)

Dacă Consumatorul nu împachetează produsul/produsele corespunzător pentru protejarea/manipularea coletului de retur, curierul indicat în formularul de retur este îndreptățit să nu preia, pe cheltuiala Chilipirul-Zilei, bunurile notificate pentru retur. Dacă Consumatorul trimite produsele împachetate necorespunzător pentru protejare/manipulare prin altă metodă(alt curier, poșta română, predare personală, etc.) este răspunzător de orice distrugeri, defecte, descompletări constatate la recepția returului. Chilipirul-Zilei își rezervă dreptul să nu accepte produsele asupra cărora au fost efectuate intervenții neautorizate, cele care prezintă urme de uzură sau folosire excesivă, zgârieturi, ciobituri, lovituri, șocuri mecanice/electrice, produsele cărora le lipsesc accesorii.

Orice diminuare a valorii produsului/produselor rezultată din manipularea necorespunzătoare este în responsabilitatea Cumpărătorului și va atrage reținerea unei sume de bani ce reprezintă diminuarea valorii produsului în proporție de 5%-50% din valoarea inițială a produsului. Această sumă va fi comunicată Cumpărătorului la momentul recepției produsului returnat.

3. Modalități de returnare a produselor

Chilipirul-zilei vă pune la dispoziție 3 opțiuni pentru returnarea produselor:

a) Curier pus la dispoziție de Chilipirul-Zilei

Prin formularul de retur, Consumatorul notifică Chilipirul-Zilei de alegerea de a returna produsul/produsele, iar produsele menționate în formularul de retur și puse la dispoziție de Client vor fi ridicate de către un curier care le va livra Chilipirului-Zilei.

În cazul în care Consumatorul alege să utilizeze serviciul de curierat pus la dispoziție de Chilipirul-Zilei, taxa de retur este de 19 de lei (indiferent de colet) și va fi retrasă/scăzută din valoarea sumei pe care Chilipirul-Zilei trebuie să o restituie Consumatorului. Taxa de retur nu este inclusă în suma pe care Chilipirul-Zilei este obligat să o returneze Consumatorului și va fi suportată de Client. ( art. 14 din O.U.G. nr. 34/2014).

Chilipirul-Zilei își rezervă dreptul de a amâna rambursarea până la data recepționării produselor care au făcut obiectul vânzării sau până la momentul primirii unei dovezi din partea Consumatorului conform căreia aceasta a trimis produsele către Chilipirul-Zilei, luându-se în considerare data cea mai apropiată. Menționăm că prin „dovadă cu privire la expedierea returului” înțelegem poze cu produsul care demonstrează starea în care a plecat de la client (poze cu produsul, poze cu produsul ambalat) și AWB-ul primit din partea firmei de curierat la momentul primirii coletului, sau orice alt act doveditor.

b) Orice alt curier sau orice altă modalitate de livrare

În cazul în care Consumatorul folosește alt curier sau alte modalități de livrare (poștă, personal), adresa de returnare a produselor este: Str. Principală 219, Madei, Borca, Neamț. Consumatorul are obligația de a trimite produsele returnate către Chilipirul-Zilei în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat decizia sa de retragere din contract. Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi, prin modalitatea aleasă de consumator, înainte de expirarea perioadei de 14 zile.

Astfel, dacă alege această opțiune de trimitere a produselor, Consumatorul are obligația de a achita în mod direct costurile aferente transportului (costurile de transport nu vor fi plătite de Euroarll Sales SRL și nu se va accepta plata prin sistemul ramburs la destinație). Plata transportului NU se face la adresa de returnare și NU se vor accepta colete cu plata ramburs pentru valoarea produselor la destinatar.

Chilipirul-Zilei își rezervă dreptul de a amâna rambursarea până la data recepționării produselor care au făcut obiectul vânzării sau până la momentul primirii unei dovezi din partea Consumatorului conform căreia aceasta a trimis produsele către Chilipirul-Zilei, luându-se în considerare data cea mai apropiată. Menționăm că prin „dovadă cu privire la expedierea returului” înțelegem poze cu produsul care demonstrează starea în care a plecat de la client (poze cu produsul, poze cu produsul ambalat) și awb-ul primit din partea firmei de curierat la momentul primirii coletului, sau orice alt act doveditor.

c) Aducere personală

Consumatorul poate veni direct la sediul Chilipirul-Zilei pentru a returna produsele, dar nu înainte de a primi acceptul din partea noastră, cu rezerva respectării celorlalți pași din procedura de retragere din contract și de returnare a produselor.

4. Returnarea sumelor plătite

Chilipirul zilei va returna suma de bani pe care a primit-o cu titlu de plată, cu excepția taxei de retur atunci când este cazul, în contul bancar al cumpărătorului, pus la dispoziție de către acesta prin intermediul formularului de retur completat. Chilipirul zilei nu va utiliza alte metode de returnare a sumelor primite cu titlu de plată. Consumatorul nu va suporta niciun fel ce comision bancar în urma rambursării.

În cazul retragerii din contract, Chilipirul-Zilei îi rambursează Consumatorului toate sumele pe care le-a primit cu titlu de plată din partea sa, fără întârziere nejustificată, altele decât cele prevăzute de art. 13 alin (3) și art. 14 din O.U.G. nr. 34/2014. Chilipirul-Zilei își rezervă dreptul de a amâna rambursarea până la data recepționării produselor care au făcut obiectul vânzării sau până la momentul primirii unei dovezi din partea Consumatorului conform căreia aceasta a trimis produsele către Chilipirul-Zilei, luându-se în considerare data cea mai apropiată. Menționăm că prin „dovadă cu privire la expedierea returului” înțelegem poze cu produsului care demonstrează starea în care a plecat de la client (poze cu produsul, poze cu produsul ambalat) și AWB-ul primit din partea firmei de curierat la momentul primirii coletului, sau orice alt act doveditor.

Consumatorul Chilipirul-Zilei poate returna produsele achiziționate în condițiile stabilite și este îndreptățit să primească parțial contravaloarea plătită pentru produse dacă acestea sunt într-o stare de diminuare a valorii de revânzare (nu au toate componentele, prezintă deficiente, nu au documentația inițială sau alte cauze care modifică produsul inițial).


E. Condiții de returnare și produse care nu pot fi returnate

Consumatorul Chilipirul-Zilei nu va putea să returneze produsele achiziționate și/sau nu va pretinde orice alte daune-interese/despăgubiri, în următoarele situații:

  1. In cazul in care cererea de returnare pentru oricare din situatiile prevazute mai sus are data de expediere a notificarii intentiei de returnare care depaseste perioada de 30 zile, calculata din ziua urmatoare datei contractului onorat.

  2. In cazul in care se returneaza un produs avand ca motivatie una dintre situatiile prevazute mai sus, iar produsul returnat nu este in aceeasi stare in care a fost livrat (cu documentele care l-au insotit, cu toate componentele).

  3. In cazul in care produsele au fost confectionate dupa specificatiile prezentate de Client sau personalizate in mod clar.

  4. Produsele achiziționate din secțiunea Resigilate nu pot fi returnate.

  5. In cazul in care au fost comandate si livrate produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de Client (aceste produse sunt marcate in prezentare ca produse nereturnabile).

      a. Costumele de baie si articolele de tip lenjerie intima trebuie sa aiba in continuare sigiuliul de igiena;

      b. Produsele nu trebuie sa prezinte deteriorari sau urme de purtare;

      c. Articolele pot fi probate, insa din motive de igiena sigiliul/autocolantul nu trebuie sa fie indepartat;

      d. Articolele de lenjerie intima din silicon (adezive) nu pot fi returnate daca ambalajul a fost desfacut;

      e. Bijuteriile si accesoriile pentru par nu pot fi returnate daca ambalajul a fost deteriorat;

      f. In cazul seturilor de lenjerie pachetul trebuie sa fie nedesfacut si nu se pot returna seturi incomplete sau articole separate.

      g. Căzile de baie sau alte articole sanitare dacă au fost instalate și/sau utilizate.

  6. In cazul in care au fost comandate si livrate produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente.

  7. In cazul produselor care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid.

În cazul în care au fost achiziționate mai multe produse de același fel, nu se poate returna decât un singur produs desigilat, restul cantității este acceptată doar dacă produsele sunt sigilate.

Produsele ce constituie un kit/set trebuie returnate ca un kit/set.

F. Drepturile vânzătorului

Vânzătorul are dreptul să solicite daune interese cumpărătorului, în condițiile legislației aplicabile, atunci când consideră că acțiunile cumpărătorului au fost cu rea intenție.

Vânzătorul i se rezervă dreptul să refuze returul în cazul în care cumpărătorul abuzează de politica privind renunțarea la cumpărare.

Pentru a vizualiza normele aplicabile vizitați site-ul ANPC la adresa: https://www.anpc.gov.ro/anpcftp/legislatie/oug_34_140616.pdf.

În cazul în care cumpărătorul nu va ridica un colet, comenzile ulterioare se vor face doar cu plata în avans.

*Această politică de retur nu elimină orice drepturi legale pe care le aveți.

Această politică intră în vigoare la data de 24.02.2021.